האם בית הנשיא יעניק הכרה רשמית לבר מצווה שלא על פי ההלכה?

    ארי וידר | צילום: התנועה המסורתית, פייסבוק No Comments on האם בית הנשיא יעניק הכרה רשמית לבר מצווה שלא על פי ההלכה?
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבועות הקרובים מתכוונים אנשי התנועה המסורתית לקיים טקס בר מצווה בבית הכנסת שבבית הנשיא בירושלים.

    כזכור, לפני כחודש הקימו אנשי התנועה המסורתית קול זעקה בעקבות החלטתו של ראש עיריית רחובות רחמים מלול שלא לאפשר קיומו של בר מצווה בסגנון רפורמי במוסד עירוני בעיר.

    גורמים רפורמים ניסו לכפות על תלמידי בית ספר לחינוך מיוחד ברחובות לעבור חגיגת בר מצווה באווירה רפורמית, וזאת למרות שתלמידי בית הספר ברובם אינם משתייכים לעדה הרפורמית, וישנם אף מספר תלמידים דתיים בבית הספר.

    סערה ברחובות • רפורמים כפו טקס 'בר מצווה' על ילדים בחינוך מיוחד

    הורים דתיים שפנו לראש עיריית רחובות רחמים מלול ביקשו ממנו להתערב ולמנוע את האירוע שפוגע עד מאד ברגשותיהם.

    בתנועה המסורתית אמרו אז: "ראש העיר רחובות הורה לבטל טקס בר/בת מצווה בבית הכנסת המסורתי. בקהילת עדת שלום עמנואל ברחובות צפוי להתקיים ביום חמישי טקס בר ובת מצווה לילדים עם מוגבלויות מבית הספר לוטם. יומיים לפני הטקס, לקראתו לומדים הנערים והנערות כבר מספר חודשים, מודיע ראש העיר רחמים מלול למנהלת בית הספר כי הוא אוסר את קיום הטקס בבית הכנסת המסורתי, ודורש להעבירו לבית כנסת אורתודוקסי. התפיסה ההלכתית של התנועה המסורתית גורסת כי גם ילדים עם מוגבלויות נספרים למניין בהגיעם לגיל מצוות, וזכאים לעלות לתורה ככל ילד/ה אחרים בהגיעם למצוות. התוכנית פועלת ברחבי הארץ כבר למעלה מ- 20 שנה, זכתה בפרס 'קרן שלם', ובמסגרתה עלו לתורה אלפי ילדים עם מוגבלויות. הקהילה המסורתית ברחובות חגגה 45 שנות קיום, ושירתה במהלך השנים רבבות מתושבי העיר".

    אולם, בתנועה המסורתית לא אמרו די ופנו לבית הנשיא במטרה לקיים שם את טקס בר המצווה השנוי במחלוקת. את הטקס אמור להנחות הרב בני לאו.

    אחד ההורים הדתיים לילד המתחנך בבית הספר לוטם אמר לאתר 'קול חי': "בבית ספר לחינוך מיוחד ברחובות שבו לומד בני, מכינים תלמידים לבני מצווה כאשר מגיעה אישה שעוטפת את עצמה בציצית ותפילין ומדריכה את התלמידים לקראת הטקס. הצלחנו לבטל את הגזרה יום לפני הטקס שהיה אמור להתקיים ב-30/5/15 .

    כיום למרות כל המאמצים הטקס עומד להתקיים ב-29/6/15 והפעם בחסות עירית ירושלים בבית כנסת שבבית הנשיא ובשיתופו של הרב בני לאו".

    בני לאו פייסבוק

    הרב בני לאו, פייסבוק

    בתגובה אומר הרב בני לאו לאתר 'קול חי': "פנו אלי מבית הנשיא בשאלה האם אהיה מוכן להנחות את האירוע. למיטב ידיעתי מדובר בבר מצווה ללא הנחת תפילין אלא חגיגה בלבד עבור הילדים והמשפחות, כפי שאני נוהג לעשות גם אצלי בבית הכנסת. הילדים הללו אינם ברי מצווה מבחינה הלכתית ולכן אנו רק עורכים חגיגות כדי לשמח אותם. בכל מקרה, למיטב ידיעתי עוד אין תאריך לאירוע".

    מבית הנשיא נמסר בתגובה:
    אין שום תאריך לעניין. בית הנשיא הגיש הצעה לבקשת משרד התפוצות באופן שיגשר על המחלוקות כדי שהילדים לא יפגעו אבל בינתיים רצונות התנועה המסורתית לא עולים בקנה אחד עם המתווה של בית הנשיא, שאמור לוודא שלא מנציחים את המחלוקת אלא מגשרים עליה. אנחנו עוד מחכים לתשובתם.



    0 תגובות